سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 12553

  بازدید امروز : 0

  بازدید دیروز : 0

با نماینده مجلس محمد رضا سجادیان

 
ای مردم! بدانید که کمال دین جستجوی دانش و عمل به آن است. [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: فرهاد قاسم پور ::: سه شنبه 84/11/25::: ساعت 7:7 عصر

رییس کمیته تخصصی کمیسیون صنایع و معاون مجلس کمیسیون صنایع و معادن مجلس طرح افزایش قیمت خودرو را نپذیرفت

رییس کمیته تخصصی کمیسیون صنایع و معاون مجلس گفت: این کمیسیون طرح افزایش 9 درصدی قیمت خودرو، در سال آینده را نپذیرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، محمدرضا سجادیان اعلام کرد: دولت با ارایه طرحی در بند «5» ماده «13» قانون بودجه پیشنهادی سال 1285 کشور، افزایش 9 درصدی قیمت خودرو را در نظر داشت.

وی به خبرنگار ایسنا گفت: دولت می‌خواست با این کار، چهار درصد را به نیروی انتظامی برای پلاک گذاری خودروها و 5 درصد را به خودروسازان و ساماندهی وسائط حمل و نقل درون شهری همچون اتوبوسهای گازسوز، مترو و قطار شهری اختصاص دهد.

نماینده خواف گفت: این پیشنهاد در حالی ارایه شد که رئیس جمهور پیش از این گفته بود قیمت خودرو بایستی 4 درصد دیگر نسبت به قیمت فعلی آن کاهش یابد.

عضو فراکسیون توسعه مناطق محروم و روستایی افزود: با اجرایی شدن این طرح، مردم مناطق روستایی و شهرستانهای محروم کشور با تحمل این افزایش قیمت، هزینه ساماندهی وسائط حمل و نقل درون شهری شهرهای بزرگ را می‌پرداختند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: تصویب این طرح در افزایش قیمت سایر کالاها تأثیر گذار بود و پس از بحث و تبادل نظر، کمیسیون این طرح را نپذیرفت گرچه قرار است طرح یاده شده در کمیسیون تلفیق نیز بررسی شود.


 
نویسنده: فرهاد قاسم پور ::: شنبه 84/11/22::: ساعت 10:34 صبح
محمد رضا سجادیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در مشهد افزود: گرانی مصالح ساختمانی،هزینه های جاری بالای ساخت وساز، افزایش قیمت زمین و ناتوانی اقشار کم درآمد برای خرید مسکن، از جمله علل اساسی رکود بازار مسکن در شرایط فعلی است.
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح قرار گرفتن سیمان در سبد حمایتی دولت و ناکارآمد خواندن آن گفت: این طرح موجب بروز رانت خواری در گروه های مافیایی می شود. سجادیان گفت: با محدود شدن محدوده خدماتی شهری در شهرهای بزرگ برای پاسخگویی به جمعیت در حال رشد، چاره ای جز عمودی سازی و گسترش ساخت و سازهای انبوه نیست.
وی با بیان اینکه انبوه سازی باید با تبلیغات و فعالیت های فرهنگی نهادینه شود، افزود: رشد افقی کلان شهرها، مشکلات عدیده ای چون گرانی کاذب زمین ها، افزایش بی رویه قیمت مسکن، سلب قدرت خرید از اقشار متوسط جامعه و گسترش پدیده حاشیه نشینی را به دنبال دارد. وی بیان کرد: تداوم این امر موجب گسست فرهنگی و ایجاد چالش های عمیق اجتماعی میان گروه های زیستی ساکن در شهرها و حاشیه آنها می شود. سجادیان خواستار نظارت بیشتر شهرداری ها بر ساخت وسازهای بی رویه و غیر قانونی حاشیه شهرها شد و افزود: وقتی حوزه استحفاظی هر شهر مشخص است، شهرداری ها باید با نظارت دقیق از توسعه افقی شهرها جلوگیری کنند.

 
نویسنده: فرهاد قاسم پور ::: سه شنبه 84/11/18::: ساعت 12:15 صبح

سجادیان: مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید به فرار سرمایه گذاران منجر شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است: مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید منجر به نگرانی سرمایه گذاران داخلی و گرایش آنان به کشورهای خارجی شود.

محمد رضا سجادیان در گفت وگو با خبرنگار "مهر" در مشهد، با بیان این مطلب افزود: سازمان های نظارتی باید در معرفی اسامی مفسدین به مردم اطمینان دهند و  وابستگی به جناح های مختلف و یا شخصیت ها و مقامات نباید موجب اعمال سلیقه در رسیدگی به جرم و حتی معرفی افراد خاطی شود.

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی از عملکرد این ستاد ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: تاکنون فعالیت های این ستاد مثبت بوده است و کسانی که می گویند اسامی مفسدین باید اعلام شود، توجه داشته باشند اسامی مفسدین قبل از احراز جرم نباید مطرح گردد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در عین حال گفت: متاسفانه در معرفی اسامی مفسدین ملاحظه کاری صورت می گیرد و بسیاری از دانه درشت ها و افراد کلیدی حتی پس از احراز مجرمیت و صدور حکم ، معرفی نمی شوند.

نماینده خواف و رشتخوار در بخش دیگری از سخنانش تحقیق و تفحص مجلس از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را فاقد موضوعیت دانست و گفت: ممکن است در آینده برخی خواهان تحیقیق و تفحص از عملکرد این کمیته نیز بشوند.

 


 
نویسنده: فرهاد قاسم پور ::: سه شنبه 84/11/18::: ساعت 12:9 صبح

خبری از ایرنا

رییس کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طبق درخواست این کمیته، استراتژی بخش معدن کشور توسط معاونت معدنی وزارت صنایع و معادن به زودی تدوین می‌شود که پس از تصویب، متولی امر اکتشافات در ایران تنها سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی خواهد بود.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، "محمدرضا سجادیان" افزود: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور دارای جایگاهی مطلوب در وزارت صنایع و معادن است که طبق قانون وظیفه آن انجام فعالیتهای زمین شناسی و اکتشافات مواد معدنی است، اما ارگانهای مختلف به واسطه وابستگی به وزارت صنایع و معادن فعالیتهایی را در خصوص اکتشافات ذخایر معدنی انجام می‌دهند که همین امر سبب ایجاد موازی کاریهایی در بخش معدن کشور شده است.

وی با بیان اینکه تا امروز هیچگونه استراتژی مدونی در خصوص بخش معدن کشور وجود نداشته است، تصریح کرد: جهت جلوگیری از موازی کاریهای پیش آمده، کمیته معدنی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصمیم به تهیه و تدوین استراتژی بخش معدن کشور گرفته که این استراتژی شامل بررسی موارد پی جویی، اکتشاف، استخراج و فرآوری بوده که مورد استقبال وزیر صنایع و معادن نیز قرار گرفته است.

سجادیان ادامه داد: وزیر صنایع پس از استقبال از طرح پیشنهادی به معاونت معدنی وزارتخانه ماموریت داد تا هرچه سریعتر استراتژی بخش معدن کشور را تدوین کند و هم اکنون کمیته‌ای جهت پیگیری این امر شکل گرفته است تا در نهایت این استراتژی در چهار بخش پی جویی، اکتشاف، استخراج و فرآوری تعریف و متولی و مجری هر بخش مشخص شود.

رییس کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن گفت: به علت اینکه تا به حال استراتژی معدنی خاصی در بخش معدن کشور وجود نداشته هر ارگانی به تعریف وظایف خود در خصوص اکتشافات پرداخته است.

بنابراین طبق درخواست کمیته معدنی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصمیم برانجام یک کار توافقی و هماهنگ در غالب استراتژی بخش معدن کشور گرفته شد و در صورت تصویب طرح مذکور، متولی امر اکتشافات در کشور تنها سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بوده که جهت انجام آن ریاست سازمان زمین شناسی باید در کنار معاونت معدنی وزارت صنایع و معادن نقش کلیدی را در این خصوص ایفا کنند.

وی افزود: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور دارای کادر مجرب و کارشناسان متخصص و با تجربه‌ای است که رابطه قوی این سازمان با کشورهای جهان حاکی از بالا بودن فعالیتهای علمی آن در سطح بین‌المللی بوده و نشان دهنده این است که امور اکتشافی و زمین شناسی به بهترین نحو در این سازمان در حال پیگیری است.


 
نویسنده: فرهاد قاسم پور ::: سه شنبه 84/11/18::: ساعت 12:6 صبح

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارایه گزارشی در مورد وضعیت مالی شرکت ایران خودرو به مجلس در هفته جاری خبر داد.
محمد رضا سجادیان گفت: به علت اخبار منتشره در مطبوعات مبنی بروجود بحران مالی در شرکت ایران خودرو ، و مطرح شدن سوالات مختلفی در این زمینه کمیسیون صنایع و معادن تصمیم به بررسی این امر نمود.
وی افزود: اعضای کمیسیون صنایع و معادن به علت عدم آگاهی و اطلاعات دقیق از وضعیت این شرکت ، مدیران ایران خودرو را برای پاسخگویی به سوالات مطرح شده به کمیسیون صنایع و معادن دعوت کردند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: بر این اساس در کمیسیون روز یکشنبه صنایع و معادن منوچهرمنطقی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برای ارایه گزارش در مورد وضعیت مالی این شرکت حضور خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: جلسه یکشنبه هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن بیشتربه منظورکسب اطلاعات دقیق برای پاسخگویی شفاف به سوالات رسانه ها مبنی بر مشکلات مالی ایران خودرو می باشد.


 
نویسنده: فرهاد قاسم پور ::: سه شنبه 84/11/18::: ساعت 12:2 صبح

محمدرضا سجادیان

نماینده مردم خوافو رشتخوار در مجلس شورای اسلامی


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم


با نماینده مجلس                                 محمد رضا سجادیان

فرهاد قاسم پور
یک معلم ساده
 

حضور و غیاب

 

بایگانی

 

اشتراک